Ta strona używa plików Cookies. Korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia

Zamknij

Menu

Partnerzy

Godziny otwarcia

Godziny pracy wydziałów
udostępniania:


- Poniedziałek - Piątek
  godz. 8:00-19:00

- Sobota
  godz. 8:00-15:00

W okresie wakacyjnym
 (lipiec - sierpień):


- Poniedziałek - Piątek godz. 8:00-15:00
- Sobota nieczynne

Facebook

Fenomen Facebooka : społeczne konteksty edukacji / pod red. Grażyny Penkowskiej. – Gdańsk : Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2014. Czyt. 00402.02.2017

Coraz bardziej powszechna staje się aktywność Polaków w sieci, a wynika to przede wszystkim z poszerzającego się dostępu do Internetu.  Dużą grupę użytkowników Internetu  stanowią dzieci i młodzież. Samorealizowanie się młodych użytkowników Internetu, ich samodzielność w poruszaniu się w sieci, budowana od dzieciństwa, jest zjawiskiem, które budzi zainteresowanie pedagogów i badaczy społecznych kontekstów mediów. Korzystanie z mediów cyfrowych stało się dla pokolenia cyfrowych tubylców stylem życia, niezbędnym elementem codziennego funkcjonowania. Dla wielu młodych zasadniczym miejscem, które odwiedzają  w wirtualnej rzeczywistości stał się Facebook.
Książka „Fenomen Facebooka: społeczne konteksty edukacji” pod red. Grażyny Penkowskiej to zbiór tekstów  pracowników i studentów Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. Podzielona została na cztery części tematyczne:
I.    Facebook w edukacji;
II.    Facebook na co dzień;
III.    Zagrożenia;
IV.    Facebook w badaniach.
Publikacja analizuje fenomen popularności Facebooka w naszym społeczeństwie, podkreślając atuty i zagrożenia, jakie wynikają z zastosowania tego portalu w życiu codziennym. Poszczególne prace rysują obraz przestrzeni, która umożliwiła przedsięwzięcia badawcze autorów. Poddają oni analizie różne obszary komunikacji na tym portalu, czego efektem są interesujące wyniki i konkluzje, także w dziedzinie zastosowania Facebooka dla celów edukacji.  
Z całą pewnością mamy do czynienia z lekturą obowiązkową dla wszystkich, zajmujących się analizą wpływu mediów społecznościowych na dzieci i młodzież, a także nauczycieli zainteresowanych ewentualnym wykorzystaniem Facebooka w edukacji.
 
(red. Anna Aleksandrowicz)

-A A +A
Powrót